Kremmerhuset Ting & Sånt er en litt annerledes butikk med mange fristelser. Det bugner av ting som inspirerer, og de ønsker å gjøre ditt hjem vakkert. Den første Kremmerhusetbutikken åpnet i 1979 og i dag har kjeden 450 medarbeidere fordelt på 67 butikker i Norge og Sverige.

Nettbutikken er en viktig del av kjeden både omsetnings- og kommunikasjonsmessig og vil bli stadig viktigere for hvert år som går.

Hva vi har levert til Kremmerhuset

  • Forretningsutvikling i form av konsulenttjenester. Strategi for kommunikasjon, betaling, logistikk, integrasjoner og arbeidsflyt. 
  • Rådgivning på design- og kommunikasjon.
  • Teknisk prosjektledelse og koordinering av alle tredjeparter i prosjektet.
  • Driftstjenester i Amazon Web Services. 
  • Teknisk utvikling av nettbutikkløsning og alle nødvendige integrasjoner. 
  • Support.

Beskrivelse av prosjektet

Utgangspunktet for alle prosjekter vi gjør er at vi må ha inngående kunnskap om kundens forretningsplan, markedsstrategi, rutiner og “indre liv” før vi går i gang med å skissere konkrete løsningsforslag. Vi har etter hvert fått lang erfaring med butikk-kjeder som satser tungt på netthandel i tillegg til sine fysiske butikker. 

Vi tar alltid utgangspunkt i at kunden, via en omnikanal-strategi, skal bli møtt på en sømløs måte uansett om vedkommende står i fysisk butikk, befinner seg i nettbutikken eller står “midt i mellom” med mobilen på farten. 

I dette prosjektet var det viktig å skape den samme hyggelige atmosfæren i nettbutikken som man får av å gå inn i de fysiske butikkene. Konkrete virkemidler for å få til dette er blant annet:

  • Stor bruk av inspirasjons- og miljøbilder.
  • Smelte sammen blogg/inspirasjon og butikken slik at kunden ikke trenger å aktivt bevege seg mellom ulike seksjoner pga. tekniske begrensninger.
  • Sørge for god og riktig informasjon til riktig tid og på den måten skape den “virtuelle selgeren” som står i fysisk butikk.
  • Utnytte nettbutikken i fysisk butikk ved å aktivt viser varene i katalog og i miljøbilder ut over butikkens utstillinger.
  • Samme pris og informasjon i alle flater. 
  • Tilgjengeliggjøre lagerinformasjon så kunden alltid vet hvilke butikker som har hvilke varer tilgjengelig for et impulskjøp.
  • Kundeklubbkonseptet for å sikre en personlig og effektiv kjøpsopplevelse.
Prosjektansvarlig: 

Thomas Kulvik

Telefon: 920 28 082
Send epost